Koncepcja biznesu na równi z ochroną środowiska w firmie PHU STEP

6 marca 2020

Firma PHU STEP dołączyła do Zielonych Firm EkoBiznesPolska! Zapraszamy do przeczytania szczegółowych informacji na temat działalności firmy oraz w jaki sposób przyczynia się do podnoszenia ekologicznej świadomości.

Koncepcja biznesu PHU STEP założonego w 2001r., który w swoim założeniu stoi na równi z ochroną środowiska, pojawiła się naturalnie. To właśnie z myślą o ochronie środowiska, firma PHU STEP produkuje farby wodorozcieńczalne z minimalną ilością LOZ (Lotnych Związków Organicznych) całkowicie bezpieczne dla środowiska. Produkcja kolejnych farb, w których ilość wolnych lotnych związków wynosi 0, utwierdza nas tylko w przekonaniu, że idziemy w dobrą stronę i tworzymy biznes, któremu zależy na przyszłości Ziemi.  

INNOWACYJNOŚĆ W FIRMIE PHU STEP ROBERT ZAWALICH

Obecna konkurencja na rynku zmusza wszystkie przedsiębiorstwa do bycia bardziej skutecznym. Innowacja znacznie to ułatwia. PHU STEP jako oficjalny przedstawiciel na Europę i Azję firmy Williams Hayward International Coatings, która od 1920 realizuje swoje ambitne i odważne pomysły a od 1956r. zdecydowanie wpisuje się na listę firm innowacyjnych, nie tylko w jednym, ale nieustannie w nowych obszarach swojej działalności.

TECHNIKA

FIZYCZNE CECHY PRODUKTU ORAZ SPOSÓB WYTWARZANIA: Liczne inwestycje w badania i rozwój w ciągu 100 lat pozwoliły na opracowanie produktu w 100% przyjaznego dla środowiska zarówno w swoich właściwościach fizycznych (60-65% farby stanowi woda) jak i sposobie wytwarzania: minimalne zużycie energii, nakładów pracy oraz znikome wykorzystanie niebezpiecznych, łatwopalnych rozpuszczalników. Produkt, którym dysponujemy wykorzystywany jest od lat na rynku przemysłu ciężkiego, który jak wiadomo nie należy do korzystnych środowiskowo. Dzięki zastosowaniu ekologicznych, wodorozcieńczalnych powłok antykorozyjnych WHIC na rynku Polskim oraz Europejskim ryzyko zanieczyszczeń oraz zagrożeń zdrowia dla pracowników wynikających z częstego stosowania farb i podkładów rozpuszczalnikowych zmniejsza się praktycznie do zera. Innowacyjność naszego produktu to również stosowanie go bez użycia farb podkładowych.

MAGAZYNOWANIE:

Od pewnego czasu inwestycje skupiły się na magazynowaniu, wynikiem tego było otworzenie magazynu oraz składu celnego.  Ograniczyło to wykorzystanie usług transportowych, a co za tym idzie, emisję CO2. Ponadto umożliwia nam to szybką dostawę do klienta.

MARKETING I SPRZEDAŻ:

Każdy klient otrzymuje produkt dostosowany do swoich potrzeb, kolor, połysk, wymaganą grubość powłoki, połysk itp., do każdego zamówienia klient otrzymuje wsparcie naszego technologa, który regularnie odwiedza go i uczestniczy w procesie aplikacji naszych farb, dbając  o utrzymanie jego kosztów na stałym, niskim poziomie.

Z końcem 2011 firma rozpoczęła strategiczne zarządzanie biznesem w duchu CSR, efektem tego jest pomoc lokalności społecznej oraz nawiązanie współpracy  międzysektorowej m.in. z Dolnośląską Fundacja Rozwoju Ochrony Zdrowia ‘Lalka’, lokalnymi szkołami i przedszkolami.

TO DOPIERO POCZĄTEK

Od zawsze człowiek korzysta ze wszystkich dobrodziejstw Ziemi, problem polega na tym, że mamy ją tylko jedną, a jej zasoby są ograniczone. Uważamy, że XXI to czas na spłacenie długu. Zdecydowaliśmy się na inwestycje w Odnawialne Źródła Energii  z wielu względów. Większość z naszych pracowników ma dzieci i zdaje sobie sprawę, że to właśnie dziś pracujemy na swoją i ich przyszłość, to jak ona będzie wyglądała, w jakich warunkach bytowych przyjdzie nam żyć zależy w głównej mierze od tego, jaki wpływ na środowisko mają przedsiębiorstwa produkcyjne. Myślenie ‘tu i teraz’ zapominająco przyszłości to podejście egoistyczne, ale konsekwencje poniosą wszyscy. Dołączamy więc do coraz większego grona firm świadomych i odpowiedzialnych za stan kuli ziemskiej.