EKOMARKETING

Jeszcze do niedawna eko-marketing był zjawiskiem marginalnym, kojarzonym jedynie z dużymi koncernami i korporacjami. One to głównie dbały o to by poprawiać swój wizerunek i umacniać swą pozycję na rynku. Nowe stulecie i szereg możliwości inwestycyjnych jakie są dostępne dla podmiotów z mniejszym kapitałem spowodowały, że eko-marketing stał się nie tylko domeną tych największych. XXI wiek wręcz kojarzony jest z wybuchem mody na bycie EKO. Tysiące zakładów zajęło się produkcją zdrowej żywności, produktów ekologicznych oraz dbaniem o jak najczystszy proces produkcyjny.

Wyniki badań i zachowania dużych firm potwierdzają, że eko-marketing jest skuteczniejszy niż inne formy reklamy. Nic tak dobrze nie wpływa na poprawę rozpoznawalności i przyjazności marki jak wpleciona w proces produkcji, dbałość o zdrowie, czyste powietrze i piękno naszej planety. Badania przeprowadzone m.in. przez Instytut Gallupa, pokazują że aż 94% ankietowanych konsumentów deklaruje, że woli korzystać z produktów bądź usług firm, które dbają o środowisko. Diametralnie wzrosła też ekologiczna świadomość mieszkańców Ziemi (w tym Polaków) oraz ich zainteresowanie ochroną środowiska. Coraz częściej rozumiemy, że nasze codzienne wybory mają wpływ na życie nasze i naszych dzieci.

W Polsce eko-marketing nadal raczkuje. Stopniowo świadomość przedsiębiorców rośnie w tej dziedzinie ale wciąż daleko nam do krajów zachodnich gdzie ekologia stała się normą. Jest to zatem okazja do tego by wyróżnić się na tle konkurencji. Szczególnie teraz inwestycja w ekologię może się bardzo opłacać.